Per 1 januari 2021 zijn wij onderdeel van PrimaCura.

Samendraads scholing: 'optometrie in de 1e lijn'

dinsdag
feb

Online kennismaking en scholing optometrie/oogheelkunde

Sinds november 2020 is onder de vlag van Samendraads een initiatief gestart waardoor huisartsen patiënten met bepaalde oogklachten kunnen verwijzen naar de optometrist in de 1e lijn (Oogzorgpunt). De optometristen van Oogzorgpunt werken als filter tussen huisarts en oogarts. De wachttijden bij Oogzorgpunt zijn kort (afspraak binnen 5 werkdagen) en het onderzoek gaat niet ten koste van het eigen risico van de patiënt.
Klik op deze link voor meer informatie over dit initiatief.

Tijdens de online scholing 'optometrie in de 1e lijn' maakt u kennis met de medewerkers en onderzoeken van Oogzorgpunt. Daarnaast vertelt één van de betrokken oogartsen u meer over de mogelijkheden bij cataract en verhoogde oogdruk. Ook staat er casuïstiek op de agenda, over verschillende oogaandoeningen en hoe daarbij te handelen (naar wie te verwijzen).

Vanwege de Corona beperkingen organiseren we deze scholing en kennismaking online. Hierdoor heb je geen reistijd en is het nog makkelijker om aan te sluiten.

Aanmelden kan door uiterlijk twee dagen voor de bijeenkomst een mail te sturen naar i.vandenborne@eerstelijnsservicepunt.nl, graag met vermelding van de datum waarop u aan wilt sluiten (23 februari of 4 maart) en vermelding van uw bignummer. U ontvangt dan een bevestiging en link voor het online overleg.

Deze scholing vindt ook plaats op