Sinds 2021 zijn wij onderdeel van PrimaCura.

Per 1 januari 2021 zijn wij onderdeel van PrimaCura.

PrimaCura | Drieluik voor doktersassistenten en triagisten

woensdag
sep

In samenwerking met de Spoedpost organiseren we op woensdag 21 september 2022 een nascholing over de volgende 3 actuele onderwerpen in de huisartsenpraktijk/spoedpost:

(sport)Traumatologie in de eerste lijn door Jernt Korst, kaderhuisarts bewegingsapparaat
Patiënten worden steeds moeilijker toegelaten op de SEH, meestal moeten ze eerst beoordeeld worden in de eerste lijn. De plek waar de doktersassistente of triagist de eerste inschatting maakt. In deze scholing komen een aantal letsels voorbij met daarbij tips om ze te herkennen en bijpassende adviezen te geven.

Oogheelkunde voor de doktersassistente door Otto Ahlers, huisarts
- Het rode oog
- Visusklachten
- Spoed als het om ogen gaat

Urineweginfecties  door Janne Goossens, huisarts
Dagelijks worden in de huisartsenpraktijk urinecontroles uitgevoerd. De assistente speelt hierin een belangrijke rol. In de presentatie gaan we in op wat nu eigenlijk precies een urineweginfectie is, de diagnostiek, wanneer kweken? In deze scholing zijn de laatste inzichten (volgens de NHG-standaard urineweginfecties) verwerkt.

De kosten bedragen € 65,- en deze worden in de periode voor de scholing afgeschreven via een automatisch incasso.
De annuleringsvoorwaarden zijn hierop van toepassing.

Voorlopig programma:
18.00 uur            Jernt Korst
18.45 uur            Otto Ahlers
19.30 uur            Pauze
19.45 uur            Janne Goossens
20.45 uur            Einde

Er is geen zelfstudie nodig en eventueel studiemateriaal is in de cursusprijs opgenomen.