Wij gaan per 1 januari 2021 verder als PrimaCura Huisartsenzorg Midden-Brabant.

Kennis & Innovatie | Drieluik voor doktersassistenten

donderdag
jun

Op donderdag 24 juni 2021 organiseren we een nascholing over de volgende 3 actuele onderwerpen in de huisartsenpraktijk:

Allergieën  door Dagmar Marcus, huisarts
Weer een niezende patiënt aan de telefoon met de vraag om een neusspray. Allergie: wat is het en welke verschillende soorten zijn er? Tevens is er aandacht voor adviezen aan de patiënt, informatie over de kans op een anafylactische shock, voedselallergie en de mogelijke behandelmethoden.

Urineweginfecties  door Janne Goossens, huisarts
Dagelijks worden in de huisartsenpraktijk urinecontroles uitgevoerd. De assistente speelt hierin een belangrijke rol. In de presentatie gaan we in op wat nu eigenlijk precies een urineweginfectie is, de diagnostiek, wanneer kweken? In deze scholing zijn de laatste inzichten (volgens de NHG-standaard urineweginfecties) verwerkt.

Visusstoornissen  door Sue Yan Yu, huisarts
Dokter ik zie vlekken. Kan het nog wachten? Visusstoornissen: wat is het en welke vormen zijn er? Wat zijn de alarmsymptomen? In deze scholing zijn de laatste inzichten (volgens de NHG-standaard visusklachten) verwerkt.

Voorlopig programma:

18.30 uur | Opening door Sinh Din, huisarts